söndag 4 november 2007

första förklädesklänningen



så passerade även denna kväll. fyrabarnsmamman inspirerade mig till att sy en förklädesklänning till bebis. (vill också ha den som hon har i sin shop). har gjort det mesta, bara knapphål och knapp som saknas. funderar även på att lägga till en liten ficka på framsidan. en liten plats för nappen kanske. eller bara för att det är fint. har ett gulligt tyg med orange och gröna äpplen som skulle kunna funka. vi får se om jag får någon tid över de närmsta dagarna. nu är det ju måndag imorgon och då jobbar maken och en heldag själv med bebis brukar innebära att man är trött när kvällen väl kommer. som sagt vi får se. hur som helst är jag lite nöjd med första försöket. skulle ju kunna blivit bättre men bra för ett första försök.

1 kommentar:

Persiljas Hus sa...

Jättefin! Blir pricken över i med en ficka i avvikande tyg! Jag har också funderat på en liten ficka på mina...
Jag ska sy en till av den du gillar i mindre storlek! Det blir nog nästa projekt!