tisdag 6 november 2007

tåg till köpenhamn


nu är köpenhamn väldigt väldigt nära. jag längtar som aldrig förr. har suttit och sökt efter bra tips på var vi kan göra när vi väl är där. det är maken, bebis, syster och svåger som åker. ska blir riktigt mysigt. en liten minisemester. om allt går som det ska tänker jag flyga dit inom snar framtid, också med bebis. än så länge måste hon med. fyra månader är lite litet för att lämna hemma med mormor och morfar. men till våren kanske. vi får se. nu får jag vara glad att vi kommer dit med bebis.

jag har hittat lite grejer och fått tips från danskar i sverige. tex gronlykke.com eller perchs tehandel som många skriver om. glam ska jag också leta reda på, det kommer syster att gilla. sist bodde vi i fredriksberg och den gata vi alltid promenerade längs för att komma till centrum hade en massa mysiga affärer. minns bara inte vad den hette.
fick tipset att åka till österbro men när jag läst runt lite blir jag osäker. vi får se. jag vill hitta fina tyger som man kan sy kuddar och klänningar av. också vaxtyg till duk och väska åt bebis. pisseranden ska jag också leta reda på. minns inte vad som finns där men det skulle tydligen vara bra trots det mindre trevliga namnet....

Inga kommentarer: