måndag 28 januari 2008

favoritbild

det här är min bästa bild av mig. och det lustiga är att jag inte ens tycker att det ser ut som jag. det är maken som har tagit det.

idag har jag och bebis varit med vän från nyköping. det får mig ALLTID att fundera på vad vi egentligen gör i den här stan. varför evisas vi med att bo stockholm. det är ju så dyrt här. om vi bodde i en annan stad skulle vi kunna köpa ett hus för vinsten vi gör på vår lägenhet. men istället bor vi i en liten trea på 65 kvadrat. inte ens inne i stan utan en liten kort stund utanför. inte för att vi har dåligt med utrymme men en liten gräsplätt skulle ju inte sitta helt fel.

vi tittar ibland på västerås. men familj och vänner bor ju här. det är svårt. känns som att vi aldrig kommer att komma härifrån. det skulle vara för bebis skull. men då skulle hon sakna mormor och morfar och moster och morbror och alla små kompisarna. vi blir nog kvar.

nu ska jag göra lite fruktsallad. istället för att godis. då känner jag mig i alla fall lite nyttig.

Inga kommentarer: