söndag 27 januari 2008

kjol till mig

i torsdags dog strömmen hemma hos oss. innan jag ätit frukost. väldigt frustrerande. vi tog bilen och åkte till min mormor. jag tog med ulltyget jag köpt på dollys och min kjol från åhléns. den använde vi som mall. här är resultatet. jag är väldigt nöjd. först fick jag knappt göra nåt. mormor är gammal sömmerska så hon susade igenom alla grejer. men sen sa jag att jag vill ju lära mig. hur som helst så vet jag hur man gör den här modellen nu. med foder och allt. det är stort.

hittade också en bok hos mormor som jag ska få låna. där fanns flera olika kjolmönster. bland annat för en klockad kjol. det får bli nästa projekt.

bebis kan krypa framåt nu. det lärde hon sig hos mormor och morfar. hon glömmer bort att hon kan men när hon väl kommer på det går det bra.

nu ska vi ut och gå i solen.