söndag 6 januari 2008

långkok


oh vad spännande. vi fick den fina kokboken långkok i julklapp. och just nu puttrar en oxstek med morötter och pärllök på spisen. det var så enkelt att förbereda att jag faktiskt undrar om det blir gott. vi hoppas.

annars har vi varit sjuka här. den enda som klarat sig hyfsat är bebis. detta trots att hon bara ammar tre eller fyra gånger per dygn numer. vet inte hur det gick till men så är det. och det går bra. samtidigt som det är skönt är det tråkigt. det är mysigt att amma. det är det som gör mig till hennes mamma. fast så är det ju inte och det vet jag ju. men ja så känns det i alla fall. dåligt jag vet. jag tycker om att hon vill till mig. och snart är det slut på den tiden. snart är det andra som gäller.

imorgon börjar vardagen igen. maken börjar jobba efter 2,5 veckas ledighet. konstigt. vi har haft så mysigt. men det mysiga har idag övergått till surhet. mest från min sida. gissar att vardagen gör sig påmind. jag är dålig på hejdå och det blir ju ett hejdå på ett sätt. nu ska jag och bebis vara själv på dagarna igen. men det blir bra. vi har ju våra vänner. men den vi varit mest med i höst kommer att flytta. det är jättetråkigt. men vi ska ju alla jobba till slut. bara en tidsfråga....

1 kommentar:

Anonym sa...

yum... looks yummy!! I need an interpretor :)