torsdag 21 februari 2008

fantastisk mönstermormor

jag har letat efter ett bra tunikamönster överallt. utan att hitta något. så idag tog jag en tripp till mormor. tänkte att vi kunde skapa ett nytt. men hon letade i sina gömmor och hittade ett helt fantastiskt mönster från 80-talet. vi justerade lite och har klippt till ett testtyg och hittills verkar allt bra. jag ska bara hitta tid att sy ihop det hela. funkar det ska jag införskaffa det tyg jag vill ha. tunikan kommer att bli vårens och sommarens plåga. i olika former. så snart jag har något lägger jag ut det.

något hemskt som hände idag var att bebis ramlade ner från en vuxensäng med huvudet före. jag har aldirg känt mig som en så dålig mamma som då. hon grät som hon aldrig gråtit. förutom när hon såg dagens ljus för första gången. det var hjärtskärande. och alla säger att det ska de igenom. usch. hoppas det aldrig händer igen.

Inga kommentarer: