söndag 13 juli 2008

brännboll

vi är i dalarna. hos farmor och farfar. vi har det väldigt bra. bebis som nu nästan är ett barn lär sig spela brännboll. hon tycker det är jättekul. själv fick jag alltid höra att jag var kass på att slå i skolan. fick bara använda stekspaden eller vad den hette. vill bara säga att det visar sig att jag är en hejare på att slå med ett riktigt slagträ. missar bara en på tjugo. ja ja. kanske inte så viktigt. men lite stolt är jag nog ändå.

maken och jag var i london. det var underbart. bara vi två. de kändes så skönt. nästan förbjudet att njuta så av att bara vara vi. vi kändes som det par vi en gång var. innan vi började stressa runt med mattider och dylikt. maken längtade nog mer än mig efter bebis. men så är hon extremt mammig nu. det är nästan bara jag som duger. och snart orkar inte min rygg mer.

om jag orkar ska jag ge mig på en kjol ikväll. köpte fyra olika tyger på liberty. rekommenderar den affären varmt. även om det är fasligt dyrt. men den är väl värd ett besök.

were in dalarna, at the grandparents. baby is learning to play with a bat. i used to be told that i sucked at it back in school. but it turns out im pretty good. not that i want to brag...

husband and me have been to london. all on our own. and it was fab. just the two of us. just like the good old days. it was good.

might start on a new skirt for myself tonight. bought fabrics at liberty. can strongly recommend that store even if its a bit pricey.

Inga kommentarer: