måndag 21 juli 2008

loppisfynd


jag ska erkänna. jag är inte bra på loppis. jag försöker om och om igen. och tittar på andras bloggar och blir mest arg över alla fina saker de lyckas hitta på loppis. men den här gången gick det. bättre än väntat till och med. jag har letat gardiner i en evighet. har haft bilden helt klar i mitt huvud. men de har inte funnits i verkligheten. och jag har letat överallt.

så kom det sig att jag tvingade maken att stanna på det sjuttioelfte loppiset för den dagen i nusnäs. och där fanns en korg. varje gardin kostade fem kronor. mina gardiner låg där. men de kanske inte skulle passa. onödigt att slösa pengar bara så där. maken insisterade. tio kronor klarar vi oss utan. och efter att ha funderat i minst tio minuer - det är länge för mig - slog jag till.

och ikväll har jag satt upp dom på prov. och de är fantastiska. precis så som de sett ut i mitt huvud. de silar ljuset alldeles perfekt. lycka.

bara ett problem. bebis vill leka tittut. och det funkar ju inte när de inte sitter uppe som de ska. så imorgon är det gardinstångsjakt som gäller.

i am not great at garage sales. ive tried and failed so many times. and i tend to get upset with all bargains evereyone else seems to find. ive been searching for the perfect curtains for ages. known exactly what they look like. in my head. but theyve been nowhere to be found.

and then after stopping at hundreds of garage sales i find one that sells curtains for 5 krona. (60p or less than a dollar). and there they are.

and now theyre in my window. and they look exactly the way i imagined them to. pure bliss.

only one problem. baby wants to play peek a boo with the curtains. so tomorrow i am out searching the perfect curtain pole.

Inga kommentarer: