lördag 23 augusti 2008

livet har sin gilla gång


jag jobbar jag. det går fortfarande bra. har haft en del att göra. fortfarande inte tillräckligt för att jag ska vara nöjd men ändå något.

men jag bär på en sorg. den ligger liksom lite bakom allt det andra och gror. vill gråta men det blir liksom aldrig tillfälle. mycket beror nog på att jag saknar henne. hon den fina personen som lär sig nya saker hela tiden. hon vet vad både flyplanet, bilen, ankan och kaninen säger. mamma betyder alltifrån plocka upp mig till jag vill läsa en bok. hon har börjat säga titta eller en variant av det och gigga. gigga har vi inte riktigt koll på men något fint betyder det nog.

och jag går till jobbet. jag missar allt det här. och det gör ont. är jag konstig då? alla andra mammor jag känner tycker att det är skönt att jobba igen. det tycker väl jag också till viss del men nog skulle jag hellre vilja vara hemma.

idag är det lördag och jag stressar över allt som vi borde göra för att ta vara på den korta tid vi har tillsammans på bästa sätt. det känns fel.

im working. it still fine. have had a bit to do. not enought for me to be satisfied but still.

but i carry a hole in my heart. its behind and in between everything else. want to cry but theres never time. much cause i miss her. the lovely person that learns new things all the time. she can sound like a plane, car, duck and rabbit. mamma means anything from pick me up to read me a book.

and i go to work every day. i miss all of this. and it hurts. am i strange? all mothers i know are happy to be back at work. so am i to some extent. but id rather be home.

today is saturday and im stressed out about all the things we should do to make the most of the short time we have togethere. and it doesnt feel right.

Inga kommentarer: