onsdag 24 september 2008

fimpa eller inte


idag var jag cool. jag vet att jag är lite konstig men de senaste dagarna när jag har parkerat min cykel utanför vårt hus har jag sett äckliga fimpar. och blivit irriterad. jag tycker inte om att rökare tycker att de kan fimpa var de vill. och jag tycker inte om att de tycker det är okej att förpesta allas luft. hur de vill när de vill. och att de tycker att det är en rättighet. mer än att det är en rättighet för alla oss andra att ha ren luft. jaja nog om det. hur som helst så listade jag ut - jag är listig ibland - att det måste var hyresgästerna som hyr kontoret i vår förening. så jag gick resolut in dit och frågade om det var de som fimpade runt hörnet. de var två och jag såg vem det var som var rökare. oturligt nog satt han i telefon. den andra killen sa att nej det var inte han för han rökte inte ens. då sa jag bra och gick därifrån. men jag kände mig cool. jag sa ifrån. jag tyckte inte att det var ok och jag sa det. jag brukar annars vara en sån där snäll en som mesar på och vill att alla ska tycka om mig. men inte idag.

kortet ovan visar den enda gång någonsin jag tyckt att vårt kakel är fint. och det är när bebis matchar. jag vill byta. vi har inte råd. tråkigt.

vill även tipsa om en fantastisk blog som gör mig glad. under solen.

im way to tired to translate tonight... its about me getting angry with smokers. and about me finally putting my foot down. at least a little bit. and being proud of it.

also id like to recommend a fabolous blog under solen.

Inga kommentarer: