måndag 13 oktober 2008

jobbigt



idag var dagen d för besked om min cysta. för en del kanske det här är för privat. men jag vet hur jag själv suttit och letat och velat veta om andra. så jag skriver på. vill du inte läsa. vänta på nästa inlägg.

jag har endometrios. men jag har lyckats få en mini i alla fall. och det är jag innerligt tacksam för. men det innebär inte att jag blivit av med min sjukdom. den är väldigt närvarande. minst en gång i månaden och för tillfället två gånger (nästan 2 veckor) i månaden. väldigt jobbigt. hur som helst. idag skulle jag få veta storleken på den cystan jag vet om att jag har. den var 2 cm senast. alltså inte så farligt. men eftersom jag har mens idag så fick jag inte veta. däremot kom det fram att jag eventuellt har en hormonrubbning också. men jag har lovat mig själv och min syster att inte ta ut något i förskott. och det är för övrigt ingen farlig rubbing. något som bara behöver medicineras så är det bra sen. hoppas jag. så nu ska jag bara vänta två veckor till på besked både gällande rubbning och cysta. pust.

men jag kan inte sluta tänka. räcker det inte med den skit jag redan har. är mitt liv för bra i övrigt för att jag ska vara värd lite lugn och ro en stund.

men vi får se. det kanske inte är något alls. jag kanske är normal. eller så normal som jag kan vara. jag hoppas på det. och är det inte så så går livet vidare ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen!
Mina tankar finns hos dig när du har det svårt! Det är okej att ringa om du vill bara vräka ur dig och älta!
Kram Mrs Maranello

Fru Mju sa...

tack för dina kommentarer hos mig. nu har jag suttit och kikat runt i din underbara blogg lite och upptäcker att jag varit här tidigare också men "tappat bort" dig!
jobbigt med endometrios men vilken lycka att ni fått er mini! jag hoppas det är positiva besked men väntan och ovissheten måste vara hemsk. starkt av dig att skriva om det.