söndag 19 oktober 2008

pysseldag

idag har vi pysslat. och myst. jag har sytt en kjol åt mini.


och sen gjorde jag en napppåse som jag har hängt i hennes säng. så slipper vi napproblemet. det ska bli skönt. fick inspiration för länge sedan av mette. hon gjorde en "christmas stocking" förra året och sedan dess har jag tänkt att jag skulle göra en likadan till napparna. men inte riktigt kommit mig för. men nu är den klar. mini har redan fattat grejen.

sen har vännen varit här och ätit med oss. det är alltid lika mysigt. så enkelt och avslappnat. precis som det ska vara. hon är nog mer en familjemedlem än något annat. faktiskt.

nu ska vi fika. bakade även ett nytt bröd imorse. från rosendalsboken. med örtsmör. gott.

today weve had a pottering about day. its been nice. made a skirt for mini.

and then a little bag for her to keep har dummies in. so that we can find them. even in the swedish darkness. was inspired by mettes "christmas stocking" a long time ago. turned out pretty good.

after that the friend came around. always nice and relaxed. shes more family than a friend really.

and now were going to fika. baked bread this morning with home made herbal salt. lovely.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flera saker:

1. Superfina och snygg kjol. Kjolar som står rakt ut där bak är de sötaste. Sanslöst snygg till ett par "mockisar". Heja!

2. Söt napppåse! Klart att hon fattar grejen. En napppåse är vad alla människor behöver.

3. Om det här var min sista dag på jorden skulle jag skriva på min julkalender en liten stund, pyssla en liten stund och sen umgås. Dvs ingenstans under den dagen skulle jag ens ägna städning, diskning, dumma människor eller smutsga fönster en enda tanke. Tänkvärt.

Fru Mju sa...

men ååh vilken underbar spjälsäng. är det brios? lite danskinspirerad. vi har bara en vanlig träfärgad trist, kanske man borde piffa upp den med lite färg...
söt kjol! fyraåringen tjatar i perioder om att jag ska sy en klänning åt honom meeen..

lisa sa...

susanne- tack, tack och nej inga dumma saker skulle få ta ens tid. så varför får det göra det en vanlig dag? jag frågar mest mig själv faktiskt.

fru mju - det är en junosäng.beställd ända från danmark. lite knasigt egentligen men jag älskar den.
måla på. vi har ett litet projekt med en byrå nu. vi tar lite varje kväll. snart är den klar.
men sy en klänning för allt i världen. vad gör väl det om hundra år.

Fru Mju sa...

åh, de är visst svåra att få tag i. eller har de börjat nytillverka? jättefin är den.
jo, vi väntar nummer tre. inte planerat men en glad överraskning