torsdag 27 november 2008

adventstid kom

vissa i familjen är väldigt förtjusta i den igår inköpta luciatågsljusstaken. jag med. mini blev väldigt besviken när vi la ner den i lådan igen och sa att vi måste vänta i två dagar. väldigt opedagogiskt. jag vet.nu har vi bakat pepparkakor två kvällar i rad. kvällens blev lite bättre än gårdagens plåt som brändes. men vi lär så länge vi övar. det här är första året vi gör en egen deg. hurra för oss.

mini loves her new adventlighting. not sure if this is just a swedish thing but we put different kind of lights in our windows from the first of advent. normally the sunday four week-ends before xmas.

weve also made ginger bread. last nights batch was not as good as tonights. as you can see they got burnt. but they still taste good.

3 kommentarer:

Anonym sa...

snart kommer jag och smaaaaaaakaaaaar! :)
/extrafrun

lisa sa...

vi längtar.

Anonym sa...

åh, den ljusstaken är jag så kär i! önskar mig den till julklapp :)