söndag 21 december 2008

huvudvärk

mini provar mina gamla röda lackskor.

nu har jag haft huvudvärk fyra dagar i sträck. och trots att min fina väninna sjukgymnasten masserade mig på vår lilla grötkväll igår har spänningarna inte släppt. snart blir jag galen. jag vill inte ha migrän på julafton. det är inte kul.

nu ska jag jobba två dagar till. sedan är jag ledig. i nästan två veckor. det är både välbehövt och välförkänt. om jag får säga själv.

att börja jobba igen har inte bara varit enkelt. jag sörjer fortfarande tiden jag missar med mini. och jag känner mig frustrerad över att andra ska styra över mitt liv på dagarna. den dagen någon ger mig lösningen till hur jag ska slippa den frustrationen kommer att vara den tredje bästa dagen i mitt liv.

i mellandagarna får maken besked om han går vidare till steg tre av fyra. så nog är jag spänd för det med. det blir så av bara farten. också blir jag spänd för att vi har haft besök av svärföräldrarna. för jag vill verkligen att de ska trivas här. även i stockholm. fast att de tycker att det är lite läskigt. också är jag spänd för att det är jättemycket på jobbet. osv osv.

men om två dagar. då. då får jag leva igen. och sen bär det av till lugnet och dalarna. jag längtar.

ive had a nasty head ache for the past four days and its getting kind of tiresome now. wish it would pass soon. im not in the mood for a head ache come xmas eve.

but i only have to work for two more days and than its xmas holiday for almost two weeks.

its been hard do adapt to working life again. id much rather spend time at home with mini but im well aware of the fact that thats not an option at the moment.

but in two days ill live again. and in four days we had back to dalarna. i cant wait.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm,
gumman, det är bara att lÄsa det du skriver för att förstâ varför du har ont i huvudet! Ta det lugnt, allt kommer att bli helt perfekt.
(ska jag säga som har haft magkatarr, samt förkylning pga stress...)
Julpuss & kram frân Bärta