söndag 15 februari 2009

det är gott med snö

vi är sannerligen välsignade. kan någon förstå hur lyxigt det är att få sätta sig i bilen och åka fyra timmar - vilket kan kännas väl långt ibland - komma fram till familjen och bara ha det bra en hel helg. med mys pyssel och mat.

mini har ätit snö. hon har klappat hästen. hon har träffat barnen på isbanan. vi har åkt längdskidor - i vasaloppsspåret. vi har ätit semlor. suttit i solstolar och njutit av en sol som faktiskt redan värmer. och sovit. så bra och så skönt.och imorgon är det måndag igen. och jag har faktiskt bara lite ont i magen. känns nästan som att det kvittar. fast det ändrar sig säkert imorn. men just nu i den här stunden är jag nöjd. nöjd med mitt liv. tack för det.

just det. jag har lärt mig att sticka tvåändstickning. jag som har noll tålamod har stickat ett par vantar åt mini. det ni.

Inga kommentarer: