onsdag 4 februari 2009

huvudvärksvecka

den här veckan är dum. jobbet är inte bra. jag går in till jobbet. hoppar av några hållplatser innan och promenerar i tjugo minuter. mår bra när jag kommer in. oftast riktigt bra till och med. sedan går det några timmar och jag hinner tänka en del - fast att jag har mycket att göra - och jag är nere på noll igen. kanske till och med minus. så jobbigt. sen stoppar jag in musik i öronen och jag kommer upp över noll igen. sen säger chefen något konstigt också ner till noll igen. det är så jobbigt och så vansinnigt påfrestande. han vet inte vad jag ska göra. idag ringde han mig - vi sitter i samma rum på samma kontor men han är sällan där - och bad mig lista topp tre över vad jag helst vill göra. över telefon. hjälp säger jag bara. eller snälla nån som mini skulle sagt. det är ju jättefint att han frågar men det vore så skönt om jag fick möjlighet att fundera på det. på riktigt.

fast det skulle nog inte hjälpa. för jag orkar inte tänka på vad jag vill göra. för tänk om jag kommer på något helt knasigt annat. som jag inte gör nu. som kräver energi på något sätt. läskigt värre. jag har en superbra lista med frågor som jag fick på ett seminarium. det handlade egentligen om hur man ska tänka med sitt varumärke. men jag tänker applicera det på mig. för det funkar. jag säger bara jag istället för företaget. men det har jag tänkt göra i mer än två månader nu. och fortfarande har jag inte gjort det. dåligt. så om jag skriver frågorna här. då kanske jag svarar på dom. inte här men för mig själv. hoppas på det.

where do i come from
who am i and what do i do
what makes me different
who am i important to
what am i like as a person
what do i fight for
what do i value

för övrigt var mini och klippte sig idag. hos min frisör. som tydligen är elin klings frisör också. som jag inte visste vem det var förrän min svåger berättade det. mini är numer inte bara lotta på bråkmakargatan. hon ser ut som henne också. underbart.

Inga kommentarer: