onsdag 11 februari 2009

kuddar är bra

imorgon åker vi till dalarna. hurra. jag längtar. den senaste tiden har varit smått kaotisk på jobbet. det blir nästan att jag försöker ignorera att jobbet över huvudtaget finns när jag inte är där för jag orkar bara inte. de byter riktning var och varannan dag så jag blir alldeles snurrig. och jag brukar kunna hantera många saker på en gång men nu är det för mycket.

jag och maken tittade på arge snickaren ikväll. det har blivit något av ett torsdagsnöje. att se på andra som trasslat till det för sig och hur en helt fantastiskt person kommer in och styr upp inte bara inredningen utan även relationen. bra programidé tycker jag. hur som helst så var det en ganska bestämd fru med idag och en snäll man som inte vågade säga emot sin fru. och då säger maken typ att det där är ju som jag. och då kände jag att usch och fy. men det är sant. jag biter ihop allt jag kan på jobbet och sen när jag kommer hem då orkar man inte mer utan släpper. så då kan en liten sak bli ganska stor fast att det inte riktigt är nödvändigt. måste jobba på det. undrar om det går att få jämnvikt. det borde det göra. lite mer säga ifrån på jobbet och lite mera låta honom styra hemma.

det saknades en kudde i vår soffa. så igårkväll så sydde jag en. tycker väldigt mycket om tyget. det är samma tyg jag gjorde kjol av i somras.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vilken fin kudde det blev :) Och snygg matta i förra inlägget. Håller på att söka mattor till vårt hus men det är ganska svårt. Mattor har en tendens att vara endera snygga och dyra eller fula och billiga. Tror det blir Ikea :)