måndag 9 februari 2009

lyxkväll

maken spelar hockey och mini sover sedan länge. jag är ensam. har redan klämt två bullar, två tallrikar kalaspuffar - en med fil och en med mjölk - och tre salta kex. måste avsluta med något salt. sedan har jag badat samtidigt som jag läst det senaste numret av elle interiör. nu ska jag kolla internet en stund innan jag lägger mig och läser min andra julklappsbok. härligt.

vi hade en fin helg. middag med goda vänner. frukost med syster och svåger och middag med syster och svåger. mini klämde fingret när vi bakade bullar men det gick bra. inget brutet. men hon var speedad. det blev nog lite mycket. men i helgen är det dags för dalarna igen. som jag längtar.

och om exakt elva dagar bestämmer någon annan om vi ska flytta eller inte. det är ju lite spännande. förra gången bestämde de att vi inte skulle flytta. men nu vet jag inte. spännande är det i alla fall.

Inga kommentarer: