måndag 16 februari 2009

men jag då

min chef är väldigt speciell. han kommer och går lite som han känner för. ibland är han på kontoret ibland inte. ibland säger han att han ska komma in en viss tid men sen gör han inte det ändå. andra gånger säger han att han ska på ett snabbt ärende typ innan lunch sen kommer han inte tillbaka förrän dagen efter. och det är tydligen okej. för han får bara fortsätta.

inte särskilt föredömligt kan man tycka. ibland tycker jag att jag jobbar i tvserien the office. och väldigt ofta skulle jag vilja skriva ner allt som händer på mitt jobb. det skulle sannerligen bli en bästsäljare. alla skulle älska den. för det är så roligt.

samtidigt som det är tragiskt. för det går ju inte att ha det så där knasigt i all evighet. tills slut orkar man inte mer.

jag var nog inte så cool som jag trodde igår. för inatt sov jag väldigt dåligt från typ fyra. jag blir så trött då. det räcker gott och väl med den vanliga måndagströttheten. men när man dessutom sovit dåligt då blir det jobbigt.

nu ska jag hänga tvätt. det blir ju kul.

förresten så räddade jag en vit tröja som det spillts rödbeta på i typ oktober. den hade glömts längst ner i tvättkorgen. det här tricket funkar på alla bär och andra konstiga grönsaker med rödblårosa färg jag testat. lägg ner fläcken i kokande mjölk. då försvinner den. jag trodde inte det skulle funka ikväll efter fyra månader. men det gjordet det. hurra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättemysig blogg du har; glad att jag hittat hit.
Tycker om ditt sätt att skriva.
Har nån bestämt om ni ska flytta än?? Låter intressant...
Jag trivdes här, så kommer tillbaka.

http://rosalucia.bloggagratis.se