måndag 11 maj 2009

borde

jag borde söka jobb. jag trivs inte där jag är. men samtidigt så är det ju ett jobb. och egentligen ett bra jobb till och med. men jag mår inte bra där. och borde söka mig vidare. men det är ju så svårt. och så jobbigt. tänk om jag hamnar på ett till ställe där det är knasigt. tänk om jag inte är tillräckligt bra. och inte duger. usch jag mår illa bara jag tänker på det. blir lite stressad. och det är ju dumt. att bli stressad över nåt som inte ens hänt ännu.

det blev bra i dalarna till slut. det var mysigt och lugnt. och sen hade vi hela söndagen hemma och det var också lyxigt.

men nu tänker jag på min fina fina vän som har det väldigt jobbigt just nu. och jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde sätta stopp för det som sker. spola tillbaka tiden. cancer är det dummaste som finns. så onödigt. älskade vän. jag älskar dig och finns här närhelst du behöver mig. alltid.

1 kommentar:

Fru Mju sa...

du duger!
sök dig bort om du inte trivs,
säger en som bara är kvar på jobbet av ren lojalitet mot chefen och går och väntar på att hon ska gå i pension...
det är lite knepigt ibland