onsdag 30 september 2009

jag bara undrar

hur kan den ena veckan vara helt fantastisk och alldeles underbar när nästa vecka faller platt på första dagen. och sedan fortsätter att sjunka för varje dag som går. jag förstår inte.

hur kan ett företag suga ur en all energi man har. jag tycker att det är underligt. och jag försöker om och om igen att vara som en gås. låta det bara rinna av. men jag är ju ingen gås. jag är en svamp. inte en flugsvamp då men en sån där fin svamp som växer i vattnet. en sån är jag. och allra helst suger jag åt mig det negativa. det som är positivt passerar obemärkt förbi. varför är det så.

och alla mina projekt som ligger och väntar. vante nummer två. kudde nummer fyra. handledsvärmare. mössa. sjalen. två par byxor till mini. sätta ljung i ytterkruka. allt det får snällt vänta. på bättre tider. för de kommer. någon dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst kommer de! Så länge får du en kram!

lisa sa...

tack soffy! den värmde.