söndag 11 oktober 2009

båtupptagning

vi har varit i dalarna i två dygn. kort men bra. den här gången infann sig inte det vanliga lugnet. men lite lugn blev det. plus att jag för första gången såg färska björnspår. väldigt spännande och extremt läskigt. en björn hade precis gått där jag stod. konstigt.

just nu lever vi i kaos. bilden nedan visar lite lite av vårt kaos. dels ska vi göra en resa. och det ser vi fram emot med glädje. men. vi har fått husdjur. igen. pälsängrar. och de är verkligen överallt. imorgon kommer anticimex. så sedan igår har vi plockat undan kläder. tvättat kläder i 60 grader. plockat undan tyger. slängt tyger. slängt fina trasmattor som var fulla i kryp. gråtit en skvätt. varit arga ganska mycket. velat sälja lägenheten en hel massa mycket. och sedan varit apatiska. nu är jag bara trött. mini har äntligen somnat.

hon fick rita med tusch för första gången idag. hon gjorde ett kort till sin lilla vän. jag tyckte i alla fall att det blev väldigt fint. men så är jag ju också mamman. som hon envist kallar mig. mamman.

taking the boat up for winter storage. living in chaos in wait for exterminators.

Inga kommentarer: