måndag 24 maj 2010

provklänning

för två år sedan blev jag kär i en klänning i spanien. köpte den inte för den var för dyr. tyckte jag då. men sen har jag suktat i två år. så här i efterhand kanske det varit smartare att köpa den. hur som helst. igår sydde jag provklänningen. den här gången blev den lång. den ska egentligen vara lite kortare. men tänk. det blev nästan precis som jag ville. 
så nu väntar jag på att tyget ska torka. sen ska här sys. ett libertytyg så klart. och jag ska ta det lugnt. hoppas jag.

two years ago i fell in love with a dress. didnt buy it cause i thought it was to expensive. in hindsight i should have bought it.

anyways. yesterday was the day i tried to make the dress myself. this first one is just a tester. to see if it works. and i totally think it does. cant wait to make the real one. in liberty fabric of course.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin! Och du ser så somrig ut där du står :)
Och tack för att du alltid skriver så fina ord till mig, de värmer så gott ska du veta. Kram!

Anonym sa...

FAB!!!
vill ha också.
men lite kortare som sagt.
när ska vi kolla tyg? ;)
snart ses vi.
puss

Fru Mju sa...

va fin!