fredag 17 september 2010

måndagmorgon


som väntat var helgen god. den bjöd på lite debattstress och otrolig oro för det som nu skett i riksdagsvalet. men på det stora hela var det en bra helg. trots regn. vi plockade lite lingon. dåligt lingonår. stekte pannkaka över öppen eld vid vattnet ovan. och gungade.
mini har börjat med en ny grej. när hon gör nåt som hon inte får håller hon för ansiktet med handen. för då finns hon inte. helt underbart. här häller hon upp mer mjölk. fast att vi har sagt stopp.

om man råkar vara sysslolös. och vill se på när någon annan jobbar. då kan jag med värme rekommendera playmuji. så många fantastiska små uppfinningar. jag är extra förtjust i envelope maker. och drawing puzzle. får se när jag orkar ta mig in till stan och titta om de finns här.

back home after a relaxing weekend in dalarna. weve fried pankcakes over open fire. mini has started a new thing. she hides her face. or mostly her eyes. when she is doing things shes not allowed. i love it.

if youve run out of things to do. or if you want to watch someone else do the job for you. take a look at playmuji.

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

det är väl närmare tio år sen jag första gången såg mujis cd-spelare i en engelsk tidning. den står fortfarande högt på önskelistan. på bighugelabs som jag brukar använda för bildmosaikerna i bloggen finns en puzzelmaker. men det är ju inte riktigt samma sak.
jag svarade förresten på din fråga om boken i kommentarerna. :)

Matilda K sa...

Underbart, undrar om gesten funkar för mig med?
Ska läsa mer i din blogg, blir nyfiken på!
Kram