söndag 20 november 2011

att boa

jag börjar undra om jag har tagit epitetet boa till en helt ny nivå. nu har vi städat nästan alla garderober och skåp. vi har köpt madrass till korgen. och en ny skötbädd till skötbordet. vi har kollat bebiskläderna och vagnen. ungefär så. sen var det det här med att måla mini och bebisens rum. som blev ett fiasko. ny färg beställdes i torsdags. från england och farrow and ball. bara för att göra det lite svårare. och det ska börjas målas imorgon. 

och då borde man kunna tycka att det är gott nog. men nej. inte. kaklet i köket. på andra sidan. som vi lämnat i väntan på besked från gasbolaget. ska vi inte ta tag i det också. nu innan liksom. sagt och gjort. min make. mina allra finaste make har hackat kakel. lite igår och lite idag. och nu har vi ett härligt dammtäcke i hela lägenheten. men redan nu kan vi se att det kommer att bli bra. sen. så nu väntar vi bara. på att det ska bli klart.

renovating before the baby is due was a good idea. until we started on the kitchen as well. lets hope were done in time for delivery.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
vad kul att spontanbyta kakel! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela