tisdag 20 december 2011

julkrubba

länge har jag gått och längtat efter en julkrubba. en som är annorlunda och som passar hemma hos oss. men jag har inte hittat någon. förrän jag var hos min fina grannvän. hon hade gjort sig en egen liten krubba. och jag blev såld direkt. och jag bad på mina bara knän att hon skulle göra en till mig med. så det gjorde hon. och nu bor den hemma hos oss. och är alldeles underbar. josef med sin stav och mustasch. maria med sitt långa svarta hår. och lilla jesus med gloria.

och nu går jag omkring här i hemlighet och hoppas att min lilla krubba ska utökas med några herdar och får. och kanske de tre vise männen. vi får väl se.

my adorable neighbour made me a nativity set. i love it so much. and i am secretely hoping it will grow with sheperds with sheep and three wise men.  

1 kommentar:

Rose :: Fine Craft Guild .com sa...

I equally adore it too! Most inspirational!