måndag 25 juni 2012

göra fiskdamm

att fylla fem år är stort. så i år gjorde vi nästan riktiga fiskar till fiskdammen. tillsammans. jag hittade en fin idé här. och justerade lite. vi använde färgat papper. och sen ritade mini dit fjäll och ögon. innan vi fyllde på med minis bästa godisar. toppen. 

this year we made fish for our little fish pond - a kind of lucky dip - at minis birthday party. we found the idea here. and then we transformed it a bit. 
och här är själva dammen.

and the pond itself.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å! Jag älskar fiskdamm! Vilken fin idé.

Tack snälla för din fina kommentar hos mig. Ja kanske är vi lite lika :) Kul! Inte lätt att hitta likasinnade i det stora blogghavet där ute.

Du verkar vara en fena på att sy, där har jag en del att lära. Så mycket som jag vill sy, men så lite tålamod med nålen och tråden. Antar att övning ger färdighet :)